Wykonawcy Projektu
menu      Paweł Pietrzak
menu      Sebastian Kaźmierczak
menu      Łukasz Bartniak
menu      Gracjan Spryszyński
menu      Damian Trzeciak
menu      Szymon Włodek
Nauczyciel prowadzacy
menu      Andrzej Pawlak

Historia

WSK - marka polskich motocykli popularnych produkowanych w latach 1955-1985 przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego PZL w Swidniku. Nazwa i znak firmowy pochodziły wprost od nazwy producenta: Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Swidniku, gdzie dla zaspokojenia potrzeb rynku w 1955 roku zlokalizowano dodatkowš produkcję motocykli M06. Motocykle WSK M06 do 1957 roku nie rózniły się od tych produkowanych przez WFM jednak w pózniejszych latach konstruktorzy z WSK zaczęli konkurowac z głównym producentem pod względem stosowanych rozwiazań i modernizacji i to na tyle skutecznie, że zaprezentowany na Targach Poznańskich wiosna 1964 roku zmodernizowany model M06 zachowujac te sama cene co WFM miał solidny widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, pełno bębnowe hamulce, wiekszy reflektor i wzmocniona rame. Stało sie to jednš z przyczyn decyzji o zamknieciu produkcji w warszawskiej wytwórni.Podstawowy model M06 produkowany był ze zmianami aż do roku 1985. Ostatni egzemplarz WSK zjechał z tasmy 31 pazdziernika 1985 roku i był to ostatni motocykl wyprodukowany w Polsce. W fabryce Cegielskiego w Poznaniu (stad pochodzi Dokumentacja Techniczno-Ruchowa) lub ZNTK Wrocław (tak głosi napis na jednej z zachowanych tabliczek znamionowych) produkowano także w oparciu o silnik WFM 150 drezynę DL2. 13 maja 2010 roku w Swidniku otworzono pierwsze muzeum tej marki motocykli.